CONSULTANȚǍ IMOBILIARǍ
1.Criterii de alegere a zonei în care veți trăi
După stabilirea intenției de achiziționa un apartament ar trebui să realizați o listă cu zonele de care sunteți interesat și motivele reale pentru care alegeți zona.
De ce ați alege sectorul 4? – Zona Metalurgiei – Binelui?
⦁ Zonă imobiliară dezvoltată recent, concurență în modalitatea de construcție, materiale și sisteme de energie alternativă
⦁ Infrastructură rutieră realizată după conceperea planurilor urbanistice (străzi late, trotuare pentru pietoni, semaforizare modernă, treceri de pietoni, acces facil, străzi cu sens unic, solicitări de cedare teren pentru drumuri și străzi secundare)
⦁ Blocuri noi, comunități tinere
⦁ Dezvoltarea imobiliară s-a realizat în parteneriate, a avut la bază planificări urbanistice care au condus la o revitalizare și regenerare urbană a vechilor spații de seră inactive.
⦁ Mediu propice pentru construcții, terenurile zonei nefiind supuse unor industrii invazive sau toxice la nivelul pământului
⦁ Zonele comerciale au funcționalități diferite și acoperă o gamă variată de nevoi cu acces facil (Jumbo, Metro, Selgros, Auchan, Decathlon, Carrefour, Lidl, Kaufland, Piața de Gros, Grand Arena – electrocasnice, food, relax, fitness, îmbrăcăminte, încălțăminte, bijuterii, cofetării, curățătorii, croitorii etc.)
⦁ Transportul în comun asigură conectivitate la nivelul întregului oraș. (Metrou – Troleibuze – Autobuze)
⦁ Stațiile de metrou beneficiază de parcări integrate de tip Park & Ride pe parcursul inițial Tudor Arghezi – Berceni – Dimitrie Leonida – Apărătorii Patriei – Piața Sudului
⦁ Noul parc Tudor ARGHEZI cu o suprafață de 30.000 mp care acoperă facil orice tip de relaxare
⦁ Zone de joacă amenajate și delimitate spațial prin garduri pentru activități sportive, în care siguranța este prioritară (fotbal, basket, tenis)
⦁ Sistem educațional privat și de stat de la nivel de creșă – grădiniță – școală – licee
⦁ Dezvoltare antreprenorială și oportunități de dezvoltare a bussines-urilor noi
⦁ Diversitatea locurilor de muncă pe plan sectorial, oportunități de carieră în diverse domenii de activitate
2. Criterii de alegere a ansamblului potrivit nevoilor dumneavoastră
Când alegeți un ansamblu potrivit nevoilor actuale, trebuie să țineți cont de faptul că acestea se vor schimba de mai multe ori pe parcursul vieții, indiferent de momentul achiziției. Principalele condiții ale zonei ar trebui conexate realist ansamblului ales. În plus ar trebui să țineți cont de alte câteva criterii esențiale:
⦁ Să aveți acces la un proiect al dezvoltatorului pentru a putea avea un feedback real al construcțiilor, fiind atenți la detaliile reale care fac diferența (finisaje spații comune, fațade, comunitate, dotări apartament, cutii poștale, amenajare peisagistică, calitatea balcoanelor, tavane intrare, calitate termopane, modalitate încălzire, perioadă construcție).
⦁ Durata proiectului (proiectare, autorizare, execuție, finisare, documentație, livrare) demonstrează tenacitatea dezvoltatorului de a păstra calitatea și în viitorul proiect, modificările sau schimbările necesare pentru a livra un produs finit conform, asumarea siguranței față de viitorii locatari prin termene necesare anumitor etape.
⦁ Echipa de profesionști reprezentativă a dezvoltatorului ar trebui să aibă câteva din valorile atât de necesare unui dezvoltator de frumos: seriozitate, răbdare, calm, cunoștințe tehnice, cunoștințe generale ale zonei, să răspundă telefonic – mail – mesaj într-un timp scurt, dar mai ales să vă ofere soluții acceptabile pentru orice tip de informație.
⦁ Modalitatea de achiziție demonstrează intenția de colaborare pe termen lung a dezvoltatorului cu fiecare client, adaptabilitatea la perioade economice fluctuante, asumarea capitalului de construcție până la plata integrală a produsului de către client (credit ipotecar, rate la dezvoltator).
⦁ Conceptul ansamblului – Un dezvoltator imobiliar nu trebuie să construiască în tendințe, trebuie să-și aducă permanent contribuția și să evalueze corect inovațiile și aportul lor în viitoarea construcție, fiecare proiect unic demonstrând intenția dezvoltatorului de a se adapta noilor cerințe.
⦁ Sustenabilitatea ansamblului – A genera un proiect sustenabil este o responsabilitate asumată de fiecare dezvoltator corect prin parteneriate sustenabile, care implică soluții de încălzire inovative centralizate, utillizarea unor tâmplării de calitate garantată, termoizolație superioară, încadrări și certificări verzi ale proiectului, lumină naturală, surse alternative regenerabile, materiale de construcție cu caracteristici tehnice durabile.
⦁ Facilitățile ansamblului – Subliniază intenția dezvoltatorului de a crea comunități stabile, durabile, orientarea către un stil de viață complet în care este importantă atât o locuință individuală confortabilă, cât și accesul la nevoile mereu în schimbare ale locuitorilor (locuri de parcare, spații verzi, locuri de joacă, spații comerciale, saloane de înfrumusețare, săli de fitness, cafenele / spații food, zone de relaxare în complex cu mobilier urban de calitate, iluminat exterior / interior, boxe, locuri de sortare deșeuri).
⦁ Costurile ansamblului – Gândindu-se la sustenabilitate, un dezvoltator imobiliar minimalizează costurile de întreținere comună, păstrând calitatea spațiilor cât mai ridicată. Utilizarea energiilor alternative ca surse de încălzire și iluminat și utilizarea materialelor de calitate asigură o perioadă maximă de renovări ulterioare, iar gândirea utilă a spațiilor permite reamenajarea sau reutilizarea acestora pe parcursul exploatării.
⦁ Mobilitatea și conectivitatea ansamblului – Statisticile demonstrează că majoritatea persoanelor dețin unul sau două autoturisme, însă de fiecare dată ne orientăm către ansamblurile care permit acces facil la transportul în comun. Transportul în comun trebuie să conexeze însă suficient de multe arii și zone sau să permită accesul relativ ușor la o altă rețea de transport cu conectivitate mare, cum ar fi metroul.
3. Criterii de alegere apartament potrivit confortului tău zilnic
Momentul achiziției impune criterii evidente. Criteriu principal ar fi bugetul dumneavoastră. În funcție de buget se stabilește numărul de camere care este necesar validării confortului. Nu uitați că alegerea unui ansamblu în construcție, cu perioadă mai mare de livrare produs permite economii considerabile în acest sens și această variantă permite să jonglați evident cu bugetul personal pentru achiziție.
⦁ Bugetul – Acesta ar trebui să corespundă unui calcul simplu realizat pe o perioadă de 8 ani din salariul net integral de la momentul achiziției. De exemplu: 800 euro / luna * 12 luni * 8 ani – vă permite achiziția unui apartament în valoare maximă de 76,800 Euro, sumă care vă asigură, astfel, o viață confortabilă fără a resimți eventualele perioade de tranziție economică.
⦁ Numărul de camere – Este de obicei indicat de valoarea bugetului dumneavoastră și trebuie corelat cu schimbările de natură personală pe următorii 5 ani.
⦁ Eficiența energetică – Încadrarea energetică vă va permite atât să accesați un credit verde încadrat cu dobânzi bancare scăzute, cât și să beneficiați de economii consistente la utilități în momentul exploatării.
⦁ Încălzirea prin pardoseală – Aceasta este absolut necesară în corelare cu certificarea sustenabilă a clădirii, asigurând o economie de peste 30% la fiecare factură de energie comparativ cu încălzirea clasică, prin radiatoare.
⦁ Termoizolație eficientă – Nu vă lăsați înșelați de dimensiunea termoizolației, ci solicitați caracteristicile coeficientului termic generat de densitate și caracteristicile tehnice ale materialului de construcție din combinație utilizat.
⦁ Punți termice – Solicitați informații asupra acestui aspect, deoarece este necesară asigurarea unor punți termice viabile în zona de placă dintre etaje, care previn și propagarea flăcărilor în caz de incendiu.
⦁ Calitatea termopanului și a tâmplăriei – Detaliile tehnice ale materialului PVC sunt mult mai importante decât culoarea acestuia, alegerea unui alt tip decât tripan cu un număr de 5 camere fiind considerat un compromis neavantajos. Un termopan corect executat asigură un confort termic deosebit, fără pierdieri de energie încălzită și o izolație fonică deosebită, reducând zgomotul exterior cu până la 40 Decibeli.
⦁ Finisaje interioare – Calitatea ceramicii trebuie să fie deosebită. Țineți cont de utilizarea unui număr mare de soluții de curățare care pot mătui suprafețele, de calitatea ușilor și a parchetului, dar mai ales de calitatea obiectelor sanitare. Culorile acestora trebuie să fie alese din game calde și neobositoare (nuanțe de alb – bej – gri pentru suprafețele mari, cu impact și diferențe de accente pe unul dintre pereții camerei). Alegeți-vă modelele doar după vizitarea unui showroom care vă permite vizualizarea unei suprafețe mai mari decât o singură placă, ceea ce se oferă în majoritatea cazurilor. Dezvoltatorul ar trebui să aibă la această etapă logistica necesară pentru a vă ajuta să faceți alegerile corecte. Renovarea unui apartament necesită timp și buget, iar calitatea inițială a acestora stabilește primul termen pentru acest aspect.
⦁ Compartimentare – spații depozitare – Apartamentele trebuie să fie gândite încă de la început cu zone de depozitare, spații pentru dulapuri și dressing-uri late în dormitoare, acces discret în băi, holuri care permit amenajarea cu pantofare și depozitare hainelor de stradă, pereți de bucătărie permisivi în amenajare modernă și practică.
⦁ Balcoane și terase – Balcoanele trebuie să se încadreze într-o amenajare corectă a spațiului de relaxare, cu lățimi de peste 1,30 cm, cu materiale calitative care să asigure siguranță și zone permisive de depozitare acoperite, pentru a păstra vizual ordonate fațadele ansamblului.
4. Activități cu suport imobiliar – biroul de vânzări TMC PARK
Sistemul nostru de vânzări este creat pentru o comunicare corectă cu fiecare client, ceea ce înseamnă că toate personalizările de contract, apartament, eventualele solicitări vor fi alocate sau redirecționate către departamentele responsabile de către agentul dumneavoastră de vânzări, cel care vă cunoaște în detaliu profilul de cumpărător.
ETAPE PRE-VÂNZARE
⦁ Se vor oferi date despre locație
⦁ Se vor transmite date despre achiziția în sine și despre modalitățile de achiziție
⦁ Se vor transmite broșurile suport de prezentare ale ansamblului, care includ termene de predare și alte aspecte care vă interesează pentru selecția ansamblului nostru pentru vizionări
⦁ Deoarece gama de compartimentări este foarte variată pe fiecare categorie de produs, agenții noștri vă pot oferi doar prețuri cu intervale sau dacă ați sunat ca urmare a unui anunț imobiliar sau site
⦁ Se stabilește vizionarea ținând cont de programul de lucru, timpul reciproc și agenda de lucru a agentului
– timp minim alocat clientului 45 de minute
⦁ Agentul vă va solicita înaintea vizionării să răspundeți la câteva întrebări și va completa răspunsurile într-o fișă client. Aceste întrebări au rolul de a genera cel mai potrivit apartament pentru dumneavoastră.
⦁ Agentul nostru va prelua și va răspunde tuturor întrebărilor dumneavoastră după prezentare, în cazul în care nu a acoperit toate informațiile.
⦁ Agentul nostru vă va prezenta locația noului proiect și încadrările actuale ale proiectului în teren.
⦁ Agentul nostru va utiliza suportul grafic pentru a vă ajuta să identificați care sunt apartamentele de interes pentru dumneavoastră dintre toate tipurile de apartament disponibile.
⦁ La finalul vizionării agentul vă va oferi fizic schițele, randările sau materiale on-line care să vă ajute în luarea unei decizii corecte.
⦁ Puteți solicita permanent informații suplimentare care să vă ajute în decizia finală!
⦁ Vă putem redirecționa către departamentul partener de consultanță financiară dacă aveți nevoie de un credit avantajos!
⦁ Agentul nostru vă va personaliza oferta ținând cont de toate detaliile oferite de dumneavoastră, avans, termene de plată, modalitate de achiziție.
ETAPE VÂNZARE
Fiecare apartament achiziționat are în mod categoric pașii clasici de achiziție. Ați depășit momentul deciziei și vreți să știți care este următorul pas?
Rezervarea – are rolul de a vă reține apartamentul în condițiile stabilite (preț, modalitate de plată, termene de plată, termene de semnare ale actelor notariale) pe o periodă prestabilită de dezvoltator – până la 14 zile de la semnare.
Agentul de vânzare trebuie să vă transmită:
⦁ Care este suma minimă și modalitatea de plată a sumei. De obicei sumele de până în 10.000 ron se pot încasa cash sau în cont;
⦁ Valabilitatea rezervării se calculează după încasarea sumei agreate între părți la semnarea rezervării;
⦁ Semnarea rezervării se face sub semnătură privată, nefiind nevoie de notar la semnarea acestui document;
⦁ Termenii în care se returnează sumele achitate și dacă există o taxă aplicată din sumă în cazul în care vă răzgândiți;
⦁ Termenele de semnare ale actelor notariale vor fi stipulate în rezervare, iar eventualele programări se vor anunța într-un termen util, cu minimum 24 h înainte și vor fi confirmate și de cumpărători / notariat / vânzători.
⦁ Actul se va transmite cu 24 h pentru analiza și citirea clauzelor;
⦁ Se solicită lămuriri suplimentare pentru termeni juridici / clauze notarului desemnat pentru semnare;
⦁ Are rolul de vă garanta prețul și opțiunile stabilite până la semnarea actului notarial final;
⦁ Nu vă conferă drept de cumpărător final dacă nu sunt îndeplinite cumulativ toate condițiile contractual agreate de comun acord cu vânzătorul.
ETAPE POST-VÂNZARE
⦁ Actualizarea permanentă a stadiului de lucru (proiect, apartament) pe site;
⦁ Colectarea de informații suplimentare de la departamentele responsabile la cererea expresă a clientului;
⦁ Anunțarea etapelor de selecție a finisajelor din gama agreată de către dezvoltator;
⦁ Planificarea vizitelor în șantier în acord cu securitatea sănătății în muncă;
⦁ Planificarea eventualelor întâlniri cu responsabilii de departamente în funcție de programul acestora din agenda de lucru;
⦁ Stabilirea și anunțul privind termenele de livrare unitate, ținând cont de momentul achiziției și termenele agreate inițial.
⦁ Anunțarea perioadelor pentru demararea creditelor ipotecare;
⦁ Menținerea legăturii cu banca creditoare – transmiterea dosarului complet pentru locuință;
⦁ Stabilirea datelor de evaluare;
⦁ Confirmarea evaluării către beneficiar.
⦁ Confirmarea orelor de semnare a contractului;
⦁ Transmiterea documentației necesare: drafturi, scan-uri etc. și corelarea prezenței părților implicate;
⦁ INFORMAȚII, SESIZĂRI directe pentru rezolvare.